Sidor

lördag 21 maj 2011

Good luckcard with Kuretake & Sarah Hurley

I veckan anlände två underbara DT-paket från Kuretake och Sarah Hurley, som jag satt tänderna i idag. Jag är ingen kortmakare, men när man ha såhär fantastiska produkter att arbeta med så blir ju till och med det roligt. LoL
Jag valde en en söt liten uggla som finns på clearstamps hos Sarah Hurley och använde mig av collageteknik när jag gjorde mitt motiv. Till bakgrunden använde jag Zig Art & Graphics Twins och målade direkt på stämpeln. Så coolt! Älskar verkligen dessa pennor! Så användbara till massor av saker. Ugglan målade jag med Zig Art & Graphics Twins & Kurecolor. Därefter duttade jag på med ZIG water colour brush för att på lite vattenfärgskänsla. På kanterna hade jag ZIG brushables och sedan glittrade jag till kantern och motiv med glitterpennan Wink of Stella. Titeln är skriven med ZIG Calligraphy. Jag har diggat min handstil men med calligraphypennorna kan alla få till en snygg handstil. Det söta bakgrundpappret kommer från Sarah Hurley och finns i Webshopen för omedelbar nedladdning, liksom stämpeln.

-------------------------------------------


This week I recived two wonderful DT package from Kuretake and Sarah Hurley, as I started to play with today. I am not a card maker, but when you have this great product to work with, even cardmaking is fun. LoL
I chose a cute little owl by Sarah Hurley and used collagetechnique when I made my design. For background, I used ZIG Art & Graphics Twins pens and painted them directly at the stamp. Awesome! I really love these pens! So useful for lots of things The owl I painted with Zig Art & Graphics Twins & Kurecolor . To get a watercolour effect I dabbed with ZIG water colour brush . On the edges I had ZIG brushables and then glittered the edges and the owl with the glitterpen Wink of Stella. The title is written by ZIG Calligraphy pen. I´ve never digged my handwriting but with calligraphypens everyone can get a nice handwriting. The cute background paper is from Sarah Hurley and are available in the Webshop for immediately download.

Ps. Don´t forget that we have a frametheme this week at Sarah Hurley Challengeblog.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...